Szukaj na tym blogu

sobota, 31 grudnia 2022

Mija rok, dobry rok

 

Mija rok, kolejny staje na progu i niesie ze sobą niepokój, ale też nadzieję, że przynajmniej nie będzie gorszy od poprzedniego. Bo ten, który właśnie się kończy, mimo wszystko był dobry. Przynajmniej dla mnie i moich bliskich. Nie brakowało w nim kłopotów, ale nie zabrakło też tego co najważniejsze; miłości, bliskości, radości, nadziei, przyjaźni, spokoju, pogodnej codzienności. Długo mogłabym wymieniać za co jestem wdzięczna, bo nazbierałam przez ten rok dużo małych cudów życia.

Sobie też mogę podziękować za to, że nauczyłam się patrzeć z pokorą i pogodą ducha na to co mnie spotyka. Życie to sinusoida, więc nie ma co robić dramy, tonąć w pretensjach i smutkach. Cieszę się, że wciąż potrafię wyłuskać z codzienności piękne chwile i że mogę z zachwytem przyglądać się światu. Świadomość, że mam wielu ważnych dla mnie ludzi i ja dla wielu jestem ważna, łagodzi ból istnienia immanentnie wpisany w ludzki los. Nie jestem samotną wyspą, a to już wystarczy, żeby mieć szczęśliwe życie. Ostatnio mój nastoletni wnuk sprawił mi ogromną radość, bo okazało się, że jestem dla niego kimś bardzo wyjątkowym. Trafił w internecie na stary program TVN "Zwykły Bohater" i koniecznie chciał, żeby córka zgłosiła mnie do tego programu. Przyjemnie wiedzieć, że ktoś, kogo się kocha, widzi w nas dobro. Zapisuję tę sytuację, żeby pamiętać, że jak jest się dla kogoś ważną osobą, to trzeba dawać z siebie wszystko co najlepsze. A to, że ktoś jest nam bliski trzeba mówić nie tylko od święta, chociaż w uroczystej, świątecznej atmosferze może łatwiej o wyznania. Tegoroczne święta Bożego Narodzenia pokrzyżował nam wirus przywleczony przez Daniela ze szkoły, więc nie udało mi się usiąść do stołu z córką i jej rodziną, ale jesteśmy ze sobą blisko na co dzień, więc to odrobimy. Święta uratowała wizyta mojego brata i bratowej, którzy odwiedzili mnie w drugi dzień świąt. To było jedno z najprzyjemniejszych zdarzeń tego roku. Miło przekonać się, że bliscy są wciąż bliscy. Świąteczny czas zostawił nam dużo ciepła i trochę prezentów. Adaś narysował mi choinkę, bo ja jestem niechoinkowa tylko stroikowa, a dla dziecka bez choinki nie ma świąt. Chaotyczny ten poświąteczny post, ale sylwester się zbliża i brak mi czasu na obszerniejsze podsumowania.

 

 

 

 

 

 

 




 



 

 

Zrobię więc to po co weszłam dziś na bloga. Wszystkim Czytelniczkom życzę z całego serca dużo zdrowia, radości, pogody ducha, samych dobrych ludzi na Waszej drodze, spełnienia marzeń i wszystkich dobrych życzeń, które otrzymałyście w tym świątecznym czasie. Dziękuję za Waszą obecność i życzliwość. Do Siego Roku.

I na dzisiaj to by było na tyle. 



20 komentarzy:

  1. BBM: Wszystkiego najlepszego! Niech nadchodzący rok będzie lepszy od tego, który mija. Bądź szczęśliwa!💥💥💥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Matyldo i Tobie też życzę wszystkiego najlepszego.

      Usuń
  2. Niech ten Nowy Rok przyniesie DOBRO!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pat, dużo dobrego na co dzień i od święta Ci życzę.

      Usuń
  3. Spokojnego, pełnego pięknych chwil Nowego Roku, Basiu. I zdrowia przede wszystkim!:-)*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu. Odwzajemniam się równie serdecznymi życzeniami.

      Usuń
    2. Dziękuję Olu. Odwzajemniam się równie serdecznymi życzeniami.

      Usuń
  4. Dobrego i Zdrowego Abasiu :) Ja zaczęłam nowy rok grypą, więc już tylko lepiej może być :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anusia życzę Ci dużo zdrowia i przyjemności w eksploracji tego dziwnego świata.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Sarando, życzę Ci wszystkiego co dobre i przepełnione miłością.

      Usuń
  6. Abasiu kochana Szczesliwego Dobrego Roku! Niech ci przynosi radosc i milosc i samych dobrych ludzi stawia na Twojej drodze. Dla mnie ten mijajacy rok tez nie byl najgorszy, choc bywaly szczesliwsze i milsze lata, w tym w koncu moglismy zyc jak ludzie :) Ja tez doceniam kazda dobra chwile i radosc z malych, ale jakze wielkich wydarzen. Do siego roku Basiu! 💝

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ode mnie tez serdeczne zyczenia Abasiu, lubie tu zagladac do Ciebie, Twoja pogoda ducha i reflesyjne spojrzenie sa takimi promykami dobra w sieci :) Dziekuje :)
      Milena

      Usuń
    2. Milena dziękuję za miłe słowa i życzę Ci wszystkiego najlepszego.

      Usuń
  7. Dziękuję.Do Siego Roku! Wiktoria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Wiktorio. Niech Ci się wiedzie jak najlepiej.

      Usuń
  8. Dziękuję Kitty i też życzę Ci dużo zdrowia i pogodnej codzienności. Niech Ci się wiedzie jak najlepiej.

    OdpowiedzUsuń