Szukaj na tym blogu

środa, 16 września 2020

Ciąg dalszy porządków w laptopie, memetyka i Duda

Jak już wcześniej pisałam, robiłam porządki w laptopie i usuwałam część zapisanych danych. Wśród przeczytanych artykułów, zapisków i zdjęć, był powyższy mem. Żal mi go było usunąć, tym bardziej, że przez najbliższe pięć lat raczej nie straci na aktualności. Ktoś, kto stworzył tego mema trafił w samo "sedno tarczy", jak mówił bohater filmu "Rozmowy kontrolowane". No, niestety. To jest prawda i sama prawda, chociaż tak chciałoby się powiedzieć, że gówno prawda. Postanowiłam wrzucić zdjęcie na bloga, niech sobie będzie. Nie ze względu na głównego bohatera, ale  w uznaniu dla twórcy mema.

I tak mi się przypomniało, że kiedyś już pisałam o teorii memów. Poszukałam na blogu i znalazłam TUTAJ To bardzo ciekawa teoria, bo z jednej strony memy traktowane są jako pasożyty umysłu, a z drugiej strony prosto i skrótowo opisują nam rzeczywistość.  Więcej o memetyce można przeczytać w TYM  artykule. Na pewno jeszcze wrócę do tematu, bo lubię przyglądać się życiu od podszewki. A na dzisiaj to by było na tyle.

9 komentarzy:

  1. Zafundowałaś solidną pracę domową do odrobienia!;( Przyznam, że do tej pory memy kojarzyłam jedynie z satyrycznymi kompilacjami obrazu /głównie spreparowanej fotografii / i tekstu, i o memetyce pojęcia zielonego nie miałam.
    No, proszę! Trzeba będzie dobrze wysokich mózg, żeby to przyswoić.;)
    A mem z Dudą też uważam za bardzo celny! :)) Prawdziwy, zabawny a jednocześnie bardzo przygnębiający...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że to będzie ciekawa praca. Mnie temat bardzo zainteresował, więc na pewno jeszcze do niego wrócę.

      Usuń
  2. Skąd mi się wzięło to "wysokich"??!! Wytężyć - oczywiście!:((

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawe czy pojawią się memy na temat córki długopisa, bo ma być doradczynią swego ojca...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wzorem Trumpa i jego corki? :)))))))))))) Naprawde dobry przyklad sobie wybrali.

      Usuń
    2. Matylda Damięcka już narysowała celny obrazek.

      Usuń
  4. Oj myślę, że ten mem będzie aktualny przez następne 5 lat :D
    Zapraszam: czytanko.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Niestety. Dzięki za zaproszenie. Zaglądam na Twojego bloga.

    OdpowiedzUsuń